Billig parfym hos DoftOn.se
Gratis frakt på
beställningar över 399 kr
Varukorgen är tom
Betala med Kort (Visa/Mastercard) eller Faktura. Dibs eller Payson.

Returer

1. Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. En bruten förpackning är där kartong, plombering eller det förslutna plasthöljet brutits eller tagits bort. DoftOn.se tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar.

Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta DoftOn.se, förslagsvis via vårt kontaktformulär eller e-mail kontakt@dofton.se för erhållande av ett returnummer (RN) samt fraktetikett. Returfrakten bekostas av konsumenten. Om en vara är transportskadad skall DoftOn.se kontaktas inom skälig tid för information om ersättning.
2. Reklamationer
Vid alla typer av reklamationer måste du uppvisa ett faktiskt fel. Behåll därför den defekta produkten, kasta eller bruka den inte.

Det är lämpligt att du som kund kontrollerar leveransen direkt vid mottagandet för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta DoftOn.se via vårt kontaktformulär eller e-mail kontakt@dofton.se och uppge beställningsnummer samt orsak till reklamationen. Vid reklamation av vara skall kunden begära ett s.k. RN (returnummer) och fraktetikett, som sedan är giltigt i 14 dagar.

Vid samtliga fall då en vara returneras till DoftOn.se skall kunden först ha erhållit ett RN. Defekta produkter som returernas till DoftOn.se bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. Hos DoftOn.se har privatkonsument rätt att få en förbetald fraktetikett sig tillsänd. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200 kr + moms + frakt tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet. Försändelser som saknar RN återsänds till avsändaren och fraktkostnaden debiteras. Faktura om 10 dagar netto, vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 50 kr samt dröjesmålsränta.

DoftOn.se står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt gods.
Mer information