Billig parfym hos DoftOn.se
Gratis frakt på
beställningar över 399 kr
Varukorgen är tom
Betala med Kort (Visa/Mastercard) eller Faktura. Dibs eller Payson.

Köpvillkor

1. Åldergräns
Personer som är under 18 år får inte handla på DoftOn.se. Manuella kontroller görs på ALLA beställningar vilket gör det omöjligt för en minderårig att få varor via vår tjänst. Beställning som görs i annan persons namn (urkundsförfalskning), eller på annat sätt som medför att DoftOn.se lider ekonomisk skada, polisanmäls. Varje order granskas manuellt för högsta säkerhet, och vid misstanke om oegentligheter förbehåller DoftOn.se sig rätten att neka köp. Innan ett nekande om order efterfrågar vi alltid fullständigt personnummer. Kan kompletterande uppgifter inte fås, nekas beställningen omedelbart eller inom en vecka från det att vi inte fått svar. Om minderårig kortbetalning kommer pengarna att betalas tillbaka på det belastade kontot.
2. Pris
Alla köp sker i svenska kronor (SEK). I priserna ingår alltid skatt och moms. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som DoftOn.se inte råder över, t ex förändrade skatte- eller momsförhållanden. Avgift för frakt tillkommer med 49 kr inkl. moms på beställningar som understiger 399 kr. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.
3. Köp
I samband med beställning skickar DoftOn.se en preliminär orderbekräftelse per e-post. Den preliminära orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Avtal om köp träffas först efter att DoftOn.se kontrollerat köparens ålder samt korrigerat eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc.
4. Leveranser
Leveranstiden är 1-4 arbetsdagar. Det kan hända att vissa varor för tillfället är slut. I dessa fall kontaktar vi dig alltid via e-post. De flesta beställningar skickas med Posten men vid olika bedömningar kan även DHL förekomma. Är leveransen försenad i mer än fem arbetsdagar bör du vänligen kontakta DoftOn.se. Risken för varorna övergår till köparen när denne fått sin order. Skulle vi av någon anledning inte kunna leverera din beställning innan utlovad leveranstid har du självklart alltid möjlighet att avbryta köpet. Om leveransproblem uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Vi gör alltid vårt absolut bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.
5. Delad order
Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.
6. Betalning
Kortbetalning VISA/Mastercard
Kortbetalning sker i samarbete med Dibs. Dibs betalväxel är certifierad inom PCI och DSS som är de gällande standarderna för säkra kort- och direktöverförningar över internet. Köpsumman reserveras på ditt konto när betalningen gått igenom. Vi accepterar alla VISA och Mastercard-kort utgivna inom Sverige, även de med kredit. När din beställning skickas från vårt lager övergår reservationen till en debitering automatiskt.

Faktura
Fakturan skickas ut via e-mail när alla varor levererats. Ingen faktureringsavgift tas ut.
Betalningen ska vara oss tillhanda senast 14 dagar efter fakturadatum.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 18%. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. DoftOn behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
7. Garanti
Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen.
8. Reklamationer
Viktig information: Vid alla typer av reklamationer måste du uppvisa ett faktiskt fel. Behåll därför den defekta produkten, kasta eller bruka den inte.

Det är lämpligt att du som kund kontrollerar leverans direkt vid mottagandet för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta DoftOn.se via vårt kontaktformulär och uppge beställningsnummer samt orsak till reklamationen. Vid reklamation av vara skall kunden begära ett s.k. RN (returnummer) och fraktetikett, som sedan är giltigt i 14 dagar.

Vid samtliga fall då en vara returneras till DoftOn.se skall kunden först ha erhållit ett RN. Defekta produkter som returernas till DoftOn.se bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. Hos DoftOn.se har privatkonsument rätt att få en förbetald fraktetikett sig tillsänd. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200 kr + moms + frakt tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet. Försändelser som saknar RN återsänds till avsändaren och fraktkostnaden debiteras. Faktura om 10 dagar netto, vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 50 kr samt dröjesmålsränta.

DoftOn.se står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt gods.
9. Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. En bruten förpackning är där kartong, plombering eller det förslutna plasthöljet brutits eller tagits bort. DoftOn.se tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar.

Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta DoftOn.se, förslagsvis via vårt kontaktformulär för erhållande av ett returnummer (RN) samt fraktetikett. Returfrakten bekostas av konsumenten. Om en vara är transportskadad skall DoftOn.se kontaktas inom skälig tid för information om ersättning.
10. Sekretess & säkerhet, personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, address och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. DoftOn.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part (annan person, eller annat företag). Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via ditt kundkonto eller via kontakt med oss på DoftOn.se. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via vårt kontaktformulär.

I de fall där vi misstänker ett minderårigt köp, kontaktas du alltid per e-post och vi begär ditt fulla personnummer. Ditt personnummer sparas hos oss och vi använder det för att verifiera att du som köpare är myndig.
11. Cookies (kakor)
En cookie är en textifil som skickas ifrån en websida, t.ex. vår (www.DoftOn.se) till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din Varukorg när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig. Har du övriga frågor gällande villkor och lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida.
12. Tvist
Vår målsättning är alltid att göra dig så nöjd som möjligt. Skulle vi mot förmodan hamna i en tvist följer DoftOn.se alltid allmänna reklamationsnämdens rekommendationer.
13. Varors beskaffenhet
Trots att vi gör allt vi kan för att informationen på www.DoftOn.se skall vara så korrekt som möjligt i hänseende till bild, beskrivning och övrig information om produkten, kan ibland varors beskaffenhet skilja sig i verkligheten. Till exempel kan produkten ha andra etiketter, färger eller utformning än vad som framgår på www.DoftOn.se. Innehållet är dock alltid detsamma som det som träffades vid köp.
14. Köp från personer utanför Sverige
Det är ej tillåtet för person eller annan juridisk person utanför Sveriges gränser att beställa de produkter vi erbjuder på DoftOn.se. Vår ordermottagning är helt anpassad för svenska lagmässiga förhållanden och vi kommer inte behandla beställningar som uppenbarligen kommer från person utanför Sverige.